A PC DOS játékok között nagy sikert aratott Raptor-sorozat és annak különböző stílusú klónjai a mai napig nagy sikert aratnak. Gondoljunk csak a már mobiltelefonokon is megjelenő Raptor-stílusú lövöldözős árkád játékokra. Természetesen a mi kis Spectrum masinánkra íródtak elsőként az ilyen stílusú izgalmas felülnézeti lövöldözős árkád játékok! Két nagy klasszikust mutatnák be Nektek:
1. A Flying Shark azaz Repülő Cápa a Csendes-óceán térségi szigetvilág világháborús eseményeibe kalauzól el minket. Egy dupla szárnyú harci repülőgéppel kell elpusztítanunk mindenféle típusú (repülőgép, tank, hajó, anyahajó, stb.) ellenséges egységet.
2. A Terra Cresta ezzel szemben egy jövőbeli fantasztikus és futurisztikus tájra vezet el minket, ahol egy folyamatosan fejleszthető űrhajóval kell halomra lőni az ellenünk felsorakozó különleges egységeket és űrhajókat.
Flying Shark
A cím alapján valami cápás-tengerrel kapcsolatos program jutna az ember eszébe hiszen a Spectrum programok mindig is tudtak meglepetéseket okozni. A töltő képernyő bejelentkezése után azonban azonnal megtudtuk, hogy egy lövöldözős repüléges árkád játékról lesz szó. Megjegyzendő, hogy azoknál a programoknál ahol kidolgozott és a kornak megfelelően igényes ún. töltő képernyő jelent meg, már sejthető volt, hogy maga a program is igényes lesz és tartogat a játékos számára majd izgalmakat. Nos a Flying Shark sem okozott ezen a téren csalódást: már a kezdő-opciós képernyőnél dinamikus, pörgős alátét zene ütötte meg fülünket. 1 illetve 2 játékos mód közül választhattunk. Irányítás típusok közül is válogathattunk: nekem a kurzor nyíl alap billentyű kiosztás volt a legideálisabb: dupla szárnyas repülőgépünket 4 irányban mozgathattuk, tűz gomb a lövöldözésre, és egy extra tűz gomb a bombák ledobására. A bevezetőben írtam, hogy egy csendes-óceáni trópusi szigetvilágba csöppenünk -valószínűleg- az I.világháború kellős közepén (a repülőgépek kinézetéből következtethetünk erre). A táj felülnézetből látszik az ilyen típusú lövöldözős játékokhoz hasonlóan: igényesen kidolgozott épületek, pálmafák, erdők, majd később folyók, tengeröblök, óceánok. A kidolgozottság maximálisan jó volt - eltekintve az egyszínűségtől, monoton színárnyalatoktól. Azonban a Spectrum akkori lehetőségeit figyelembe véve nem is várhattunk el ennél többet! Maga a játék során halomra kell lövöldöznünk repülőgépünkkel az ellenséges repülőgépeket, sunyin-rejtekhelyről előmászó tankokat, kisebb harci hajókat, nagyobb ágyúkkal feltuningolt hadihajókat, óriási egész képernyőt beborító repülőgép anyahajókat. stb. Menet közben extra életet, tűzerőt fejlesztő bónuszokat (duplán-triplán- majd sokszorosan tüzelhetünk-, majd hátra felé is), bombákat szedhetünk fel. Utóbbiak akkor hasznosak mikor már rengeteg ellenség támad egyszerre vagy éppen egy főgonosszal kell harcolnunk. Pályák végén uis. minden alkalommal 1-1 főgonoszt kell legyőznünk: óriási, épület alól elénkrontó harci tankot vagy éppen hatalmas gépágyúkkal felszerelt anyahajót. A játék sikerét mutatja, hogy rengeteg konzol, számítógép vette át és adaptálta.
Terra Cresta
Míg a Flying Shark az I.világháborúban játszódik, addig a Terra Cresta a jövőbe kalauzol el minket. Kis űrhajónkkal kell elpusztítanunk az ellenségeket akik elénk repülő űrhajókból, földi ágyúkból és óriási főgonoszokból áll. Nehezíti küldetésünket, hogy X alakzatú ún. golyófogó épületeket helyezkednek el néha itt-ott a futurisztikus terepen. Űrhajónk tűzerejét itt is tudjuk fejleszteni, azonban a bónuszok megszerzéséhez szabályosan épületeket kell szarrá lőnünk: minél nagyobb fokozatú egységet akarunk megszerezni annál több számot kell szétlőnünk az épületeknél amik szétszórtan de szabályos időközönként jelennek meg a pályák előrehaladtával. Tűzerőnk fejlesztéséhez tehát szétlőjük az épület adott szám szerinti részeit majd az onnan kirepülő alkatrészt fel is kell ügyesen szednünk! Űrhajónk máris bővül a plusz résszel és az azzal járó tűzerővel (itt is dupla-tripla- majd egyre több tüzelés- hátra fele tüzelés, stb.). Nem árt minnél több ilyen cuccot magunkra szedni mivel ellenséges egységgel való ütközéskor vagy éppen golyó találatkor először ezeket a bónusz alkatrészeket veszítjük el fokozatosan és nem halunk meg azonnal. Egy speciális tűzgomb segítségével pedig igénybe vehetjük egy korlátozott rövid kis időre a bónusz speciális tűzerőt: ekkor szétválnak a magunkra vett alkatrészek a szélrózsa minden irányában űrhajónk testje köré és maximális nagyobb hatósugarú tűzerővel apríthatjuk az ellent. Hátránya is van ennek a speckó tűzerőnek: ilyenkor kis űrhajónk sebezhetővé válik és elég egy golyó, vagy éppen egy ellenséges nekünk jövő űrhajó és máris megvan a baj! Folytatásként pedig legnagyobb idegességünkre az alap kis felturbózatlan űrhajónkkal nyomulhatunk a pályán! Természetesen ez a játék is sikeres volt amit szintén a különböző játékgépekre, számítógépekre írt adaptációk is mutatnak.