Annak a generációnak aki a Starwars áradatán nőtt fel nem kell kielemezni, hogy mekkora feelinget adott a kommunista diktatúra alatt beengedett üveggyöngy. Mozipalkátokért, Fazekas-féle képregényekért, starwars kártyákért öltük egymást kölyökként, miközben most felnőtt fejjel már csak jókat derülünk a sokadik starwarsos bőr erőltetett - kicsit sem átlátszóan pénzéhes - lehúzásán; amivel utolsó cseppként próbálják ezek a műmájerek kisajtolni az alapötlet adta siker árnyékából a számukra már szánalomraméltóra korcsosult mannát.
Anno persze a pénzhajhász producerek szintén meglovagolván az alapötlet sikerét mindenhol felhasználták a starwarsos ütőkártyát. Nemcsak az említett képregények, brosúrák és játékkártyák vetítették előre a fogyasztói társadalom lebutításának és pénzharácsolásának sötét szándékát - de napjaink módszereihez hasonlóan - a feltörekvő és akkor még virágzó számítógépes játékok is.
Nos a Zip-zap egy ilyen játék volt. Alapból egy gyík, szimpla gyűjtögetős árkád játék lenne, de megspékelték a formát egy starwarsos "betétdallal" és egy starwarsos feelinggel, ügyesen manipulálva az üveggyöngyökre kiéhezett kommunista szellemben felnőtt hazai vásárlói agyakat. A bejelentkezés tehát a starwars betétdallal volt feltuningolva, de nézzük magát a játékot! Nos, az már akkor csalódás volt a számomra (nem is sokat töltöttem be). Mivel semmi kaland, semmi extra, semmi cselekmény. Csak a kietlen szürke árkád. Egy űrszékben űlő fazonnal kellett pályáról-pályára nyomulni amit egy transzportáló nyaláb helyezett el az egyre nehezedő páylákon. Vele kellett ide-oda (zip-zap) forogva haladni és összeszedegetni a pályán mozgó biszbaszokat kikerülvén a szintén ide-oda mozgó ellenséges meteorokat. Persze lőhettünk is és mivel folyamatosan haladtunk, így csak a jobbra-balra (zip-zap) történő irányváltással tudtuk elkerülni a halálos ütközéseket és persze a cuccok felszedését is így tudtuk elérni. Nos röviden ennyit a játékmenetről.
Jó volt e a game? A válaszom: NEM! Ha nem lett volna előtte a pörgős starwars zene, és ha nem lett volna az űrbéli feeling akkor simán felejtős a játék. Pozitívum volt viszont a transzportáló nyaláb megjelenése a pályák elején. Nos, az egy kicsit megdobta a hangulatot és egy kis komolyságot vitt a játékban. Összefoglalva azonban elmondhatom, hogy a szar játékmenet ellenére szintén emlékeket hagyott a játék, talán pontosan a játék készítőinek ügyes hatásvadász bazírozásainak köszönhetően is.